小村希史 1 から 抜粋
小村希史の作品について思うこと
〜小村希史の絵画の中で、外側と内側、以前と以後、現実とフィクションという相反する要素が出会っている。それらは同等の権利を有し、同時に存在する。この同時性と序列からの解放とが相俟って緊張感が生じている。この時点で芸術は自発的に語り始める。すなわち、西は東と、内は外と、堅さは柔らかさと、抽象主義はリアリズムと、醜さは美しさと、不真面目は真面目と、ディレッタンティズムは完全主義と、生者は死者と、そして有限は無限と語り合う。
—ヴォルフガング・ミュラー (ディー・テートリッヒェ・ドーリス)
2009年
from Marefumi Komura 1 Excerpt
“Thoughts on Marefumi Komura’s Work”
~Disparate elements meet in Marefumi Komura’s paintings-outside and inside, before and after, reality and fiction. They coexist equally and simultaneously. The dissolution of hierarchies in these moments of synchronicity creates a force field wherein art speaks up spontaneously: West talks to East, inside to out, the hard and the soft, the abstract with the realistic, the ugly with the beautiful, the funny with the serious, the dilettante with the perfectionist, the living and the dead, the finite and the infinite.
—Wolfgang Müller (Die Tödliche Doris)
2009